tisdag 31 juli 2012

Midsommar söderöver

Bokade en spontanresa ner till David & Gävle över midsommar. Anlände på torsdagskvällen och då käkade vi midnatt snacks, lite tacos fick det bli. På fredagen skulle David jobba så jag fick sköta om alla hans hästar, hela 5 stycken och två stall. Pysslade på där under hela dagen, städade och klappade poarna lite. På eftermiddagen hämtade jag upp David från jobbet ( ingen gps behövdes ) och vi gjorde oss iordning för midsommarfirandet. Firandet fick bli hos Davids mamma och hans familj, där vi lekte traditionella lekar och käkade gott. Mitt första midsommarfirande skulle jag tro någonsin, har alltid varit utomlands just då.

Lördag var vi i stallet hela dagen och jag red ett pass på hans stora häst Grey Sun. Under kvällen såg jag, David och Elin film & käkade mera gott. På söndagen åkte jag med Elin till Uppsala där jag sedan hoppade på ett tåg mot Stockholm för att möta upp Lisa och Robert. Därifrån åkte vi till Vaxholm, där vi åkte båt i flera timmar och myste på. Jag och Julia gick ut & käkade under kvällen. Måndagen spenderades med Lisa på stan och vi möttes alla upp på kvällen för att äta indiskt på Indian Garden på Söder. Rekommenderas! Tisdagmorgon gick flyget hem mot Luleå igen och jag hann med avslutnings ridpasset på Western Farm. En riktigt härlig helg med två favoriter!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar