tisdag 14 juni 2011

Sista dagen i Lesvos

Den sista heldagen i Lesvos var alltså i fredags. På morgonen tog vi lokalbussen till Anaxos och var på den stranden där under hela dagen. På eftermiddagen tog vi samma buss tillbaka men stannade då i Petra för att äta våran sista gyro! Summering av resan:

Bästa stranden Anaxos Beach
Bästa maten Lilla matstället inne i en gränd i Petra som serverade gyros i pita
Bästa upplevelsen 7 timmar på vespan för att ta sig till & från Petrified Forest
Bästa fordonet Vespan
Bästa sällskapet Viktor och gubben i minimarket på hotellet
Bästa milkshaken Häägen Dasz Belgian Chocolate på Eden i Petra

På lördagsmorgonen gick bussen mot flyget och flyget lyfte vid 13 tiden. Framme på arlanda vid 15, en middag där på Donken och sedan tog vi tåget till Uppsala och fikade där. Bytte tåg där och vid halv sju tiden gick nattåget till Luleå. Har verkligen varit en skön semester med massa sol, bad och god mat. Precis som det ska vara! Det bästa med att komma hem var att på söndagen hoppade jag av tåget i Luleå, tog bilen direkt till Råneå för att hjälpa sandra under sin westerntävling. På kvällen for jag och sov hos mormor. Hela dagen igår var jag med Ludvig medan Ullis fixade lite inför bröllopet och gjorde lite andra ärenden. Så fick han alldeles för mig själv! Måste vara världens sötaste och snällaste unge det dära. Mamma har varit i tidningen också med ett reportage om stugan. Jättebra skrivet och snygga bilder på stugan var det också.

Anaxos

Greker som bråkar om linjerna för deras stränder, denna mätning och skrikande pågick i ca 1 timmes tid