söndag 5 juni 2011

Reser till Lesvos, Grekland

Nu befinner vi oss på hotellet i Molivos som ligger på Lesvos i Grekland. I fredags tog vi flyget till Stockholm och spenderade natten där på en extremt skön bänk. Efter någon timme i väldigt oskön position med benen runt väskan tog jag bandet från handväskan och knöt fast det från väskan till handleden & detta  funkade mycket bättre! På fredagskvällen mötte vi upp med moster & lillkusinen som börjar bli så stor! Tidigt på lördagsmorgonen gick flyget till Mytilini och efter någon timmes bussfärd ( hatar vägarna i Grekland! ) så var vi framme på hotellet i Molivos.

Igår under kvällen så käkade vi på hotellet och när vi sitter på balkongen före maten så hör vi hur hästar gnäggar ängsligt. Givetvis blir jag direkt orolig och ser hur viktor hopplöst försöker få mig att tro att det är en moped som inte vill starta. När han förstod att jag inte köpte den tanken så var det bara att bege sig ut och leta efter dessa  hästar. Och visst hittade vi dom. Upptäcker då att det är ston på ena sidan vägen och på den andra två hingstar. Hagen består av taggtråd som på vissa ställen ligger helt nere på backen och det värsta var att de har båda en kedja från ena frambenet till det ena bakbenet. Det ser så himla illa ut och kan ändå förstå att de har dem för annars skulle de säkerligen ta sig över till stona. MEN då får de ta och fixa bättre staket! Så nu är man igång med detta och ska försöka fixa hjälp till dom. "Det var den semestern" säger viktor. Men idag fick jag honom faktiskt att mata en katt på en restaurang i Petra. Jag gav den lite kyckling och sedan blev vi inte av med den, den hängde på mitt ben så nu har jag klösmärken på hela ena låret. Och smal var den. Så givetvis smygde vi ( eller jag ) ner massor med kyckling i servetter och gav det till katten. Den kunde inte äta upp allt, så det var precis som det borde vara! Hur lyckas man på VARJE utlandsresa hitta djur som man försöker hjälpa. Frustrerande att folk inte kan tänka och antar att andra ska göra det.

Idag har vi iallafall varit i Petra, byn här bredvid, och dit tog vi bussen. Spenderade dagen på stranden där, vilket verkar vara den enda vettiga stranden, här i närheten. Nu ska vi äta middag på hotellet och håller på tanka ner en film som vi hoppas hinner blir klar på våra 2 köpta timmar av deras internet. Imorgon blir det en moped-dag så berättar mer då vad vi har sett! Nu lite bilder!












1 kommentar:

  1. Ja, herregu..

    Ska V leva med dig, är det lika bra han vänjer
    sig! Jag skulle aldrig lärt er ta hand om djur,
    på alla våra resor..;)
    Mitt fel!

    Ni verkar ha det mysigt!
    P o K !

    SvaraRadera