söndag 20 februari 2011

Volontärarbete Koh Chang Animal Foundation

 Princess, en vildhund med skabb, anemi, feber, totalt uttorkad och förmodligen inre blödningar
 Hundgårdarna, totalt 5 st
 Till vänster Blinky som är autistisk & till höger Frosty samt Rat. Rat lämnades vid dörren påkörd med brutet ben och tass


 Fun, en tik med amputerat ben som sedan fick infektion under tiden vi var där. Krävdes en till operation som vi tyvärr missade men som jag fick frågan att delta i. 
 Valpen Izra, hans mamma dog i cancer och det tog lång tid innan han kunde öppna ögonen
Mamma, Lisa & Jag 

Lisas arbete grundas helt på bidrag. Hennes hemsida: www.kohchanganimalproject.org Jag besökte även under dagarna som volontär en man som heter Charlit och driver en ponny rehabilitering. Så som "hästexpert" hänvisades jag dit. Spenderade några timmar där med att visa allt från att tränsa, leda en häst och förklarade en massa vad hans hästar behövde. Ska när jag kommer till Sverige köpa & skicka 6 st flugband till hans ponnies. Han gör ett bra arbete då han räddar hästar från misär. Hans hemsida: www.ponyproject.org 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar