måndag 28 februari 2011

Sista veckan i Thailand & Bangkok

Den sista veckan i Thailand spenderades i Bangsaen i huset. Under tiden där käkade vi jättegod mat och mådde bra i solen. Vi träffade en thailändsk familj som hade en jättegullig son på 5 år, Pat. Vi köpte han en cykel och ett cyklop som han själv fick välja ut. Vilken lycka! Vi åkte till Bangkok på söndag eftermiddag för att spendera en natt där. Under de två dagarna i Bangkok var vi på två stora köpcentran som hette Siam Center & Siam Paragon, en skybar som hette Sirocco ( där vi gladeligen fick lånebyxor pga klädkod ), käkade på ett jättefint café som hette Vanilla och vi hyrde även en longtail boat som tog oss på Chao Praya mitt i Bangkok. 

Hemresan blev en rolig historia: taxichauffören som skulle ta oss till flygplatsen körde som en tok, efter 3 timmar i luften vänder flygplanet tillbaka så slutade med 6 timmar i luften för att sedan vara tillbaka på flygplatsen igen, missade inrikesflyget, när vi skulle checka in väskorna till det flyg vi sedan fick plats på så ser jag att väskan har gått sönder, springer tillbaka till Utrikes för att få en ny väska, packar om väskan, springer tillbaka, väl vid gaten finns det inget plan till Luleå, väl i Luleå så är pappas golfklubbor bort. Väl hemma så ska vi försenade som vi var på 50års kalas och då startar inte bilen. Efter några dagar här hemma och ledighet från jobbet så är det svårt att ställa om sig i tid. Imorgon börjar arbetet igen. Fick ju jobb i Tyskland så ska se när det skulle passa att åka dit, är även sugen att resa innan sommaren, söka skola ska jag ju också göra, min kusin ska döpas, min moster ska gifta sig, jag ska se COLDPLAY den 28 juni. Ja, det är mycket framför en nu.

Bäst i Thailand:
  • Masaman Gai ( kycklingsoppa med en muslimsk krydda )
  • Chicken Cashew, lika god efter 30 dagar
  • Koh Sahmet
  • Jobba som volontär
  • Sova hur mycket man ville

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar