fredag 28 januari 2011

"Falaaaaang"

Igarkvall naer vi var pavag till en tuktuk sa staller sig en stor man upp med stor hand, pekar mot pappa och hojtar "falaaaaaang". Detta betyder da utlanning. Som ni forstar sa finns det inte sa manga av oss haer. Mar raett daligt idag faktiskt, magont och inte fatt in dygnsrytmen annu. Tur att mamma inte heller har det sa slutade med att vi satt uppe till halv fyra inatt. Mamma har just klippt sig for 40 spann pa Hairsteel. Tror det blir att dra dit och farga haret innan man sticker hemat. Dock med min knasiga mage gick det samre. Gick pa deras toalett som lag gomd i deras personalrum, hittade tillslut en lampa som fungerade da jag gatt in halvvags till toaletten. Har nu lart mig att vissa toaletter stoppar man inte ner pappret i och pa vissa existerar det heller inte nagot som heter spolning. Ni kan ju gissa vem de skulle snegla pa nasta man in pa toaletten, kanske fallangen som sitter dubbelvikt i salongen. Vi var "snabbt" darifran.


Satt forst ikvall pa ett internetcafe men bytte snabbt till det jag sitter pa nu. Naer jag till min fasa upptackte termiter pa bordet, skot ut stolen fran bordet och holl upp fotterna fran marken. Efter 2 minuter gick jag och behovde inte heller betala. Sa nu sitter jag haer och vantar pa att min man ska komma in och prata med mig men han verkar inte finns haer idag heller. Battre lycka imorgon kanske. Imorgon aker vi till Ko Sahmet klockan 07.00 med taxi till Ban Phe och darifran med speedboat till Ko Sahmet. Slinker alltsa ner ett aksjukepiller eller tva imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar