tisdag 19 april 2011

Nya bordet helt klart!


Nya bordet är nu helt klart. Det tog max 2 timmar att snickra ihop. Och att vi blev bjudna på korv då vi köpte virket på Byggmax gjorde ju det hela mycket trevligare! I helgen har jag bara myst på med min lilla kusin och moster. I lördags var jag också i stugan med familjen och påbörjade att måla mitt nya skåp som jag köpte på Blocket för bara hundralappen. Ett riktigt fynd! Stugan börjar bli helt renoverad och börjar se ut som våran stuga.

Bordet är gjort i ytterpanel. Vi gjorde först en stomme på 100x60 cm för att sedan slå på 5 breda brädor på. Målad är den sedan med färgen drivved från Jotun. Lätt att måla och färgen blir hur läcker som helst då den fått torka ordentligt. Räckte med ett varv! Hjulen köptes på Clas Ohlson och skruvades bara dit under där vi också stoppat en bräda undertill på varje kortsida.

1 kommentar:

  1. SHIT!
    Vad snyggt! Duktig du är!
    Gör ett till mig me! :))

    Kram!

    SvaraRadera