måndag 7 mars 2011

Volontärarbete Pony Rehabilitation Koh Chang

Under resan till Thailand och dagarna som volontär på Koh Chang Animal Project så blev jag tillsatt som volontär hos en kille som räddar hästar från misär på ön. Jag spenderade tid där under en dag och visade honom bland annat hur man leder en häst, hur man tränsar & sadlar, hur man ser att en häst är uttorkad och hur han ska knyta fast hästarna. Han har ett jättevarmt hjärta och hästarna har det mycket bättre hos honom. Jag lämnde några tips till honom på hur kan kan göra deras vardag bättre och har just skickat iväg ett mail till honom med mer tips & bilder.

Det som behövs idag är ett staket för hästarna, i dagsläget så knyter han fast dom till träden. Inom en snar tid kommer det behövas pengar för att sko hästarna annars kommer han göra det själv. Och denna killen kan ingenting om hästar utan ville bara hjälpa till. Har köpt 11 st flugband som jag ska skicka ner till honom. Hann tyvärr inte ta några bilder då jag var där. Hans hemsida www.ponyproject.org

Bozo
pony project
Hunter
pony rehabilitation centre
Jon
koh chang pony club thailand
Koffee
obama
Obama
horse riding club koh chang island
Rambo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar