måndag 3 januari 2011

Ett nytt år och en ny lägenhet ( känns det som )

Det nya året firades hos Rasmus med hela gänget. Vi åt till förrätt skagentoast, till varmrätt entrecote med potatisgratäng & gustavs goda pepparsås sen till efterrätt blev det pannacotta. Som jag älskar! Dans blev det väl halva natten och klockan fyra satt jag mig på en buss hemåt.

Nytt år måste ju betyda någon förändring. Fick igår hem mamma & pappa som hjälpte oss i flera timmar med att "fräscha" upp lägenheten. Fick gjort allting och det känns hur skönt som helst.

Fyndade dessa vita & virkade kuddarna på Ohlssons tyger i Boden, halva priset var det så gav 60 kr/st. Helt otroligt! Så fick bli 2 st till soffan, där också mammas egengjorda kudde ligger.



Såhär fick våran "kontorshörna" bli eller vad man kan kalla det. Fick upp anslagstavlan också som jag gjort själv med hönsnät, lister och 6 st smideskrokar. Hur enkelt som helst att göra själv för billig peng. De vita flaskorna är gjorda av min mamma, som målat på uppdruckna vinflaskor. Benbocken står nu fel, ska egentligen vara vänd men skivan var för smal så det ska inhandlas vid nästa Ikea tur. Fattas gör nu bara en antik & vit stol till hörnan samt en fungerande dator.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar